Missie & Visie Missie & Visie

1.        Identiteit

Als kerk volgen we de weg van Jezus. Hoe die weg met Jezus gaat, is voor iedereen verschillend. Binnen de gemeente gaan we respectvol om met de verschillende geloofsvisies en proberen we het gesprek met elkaar te zoeken. We vertrouwen erop dat de Heilige Geest ons hierin de weg zal wijzen. De bijbel is het geloofsboek waaruit wij God de Vader, de Zoon Jezus en de Heilige Geest kunnen leren kennen. De Gereformeerde Kerk Gerkesklooster-Stroobos is een gemeente die op moderne wijze wil zoeken hoe ze haar geloof concreet kan maken.

2.        Missie van de gemeente

Missie: waar staan wij voor?

Wij, als gemeente van de Gereformeerde Kerk Gerkesklooster-Stroobos, zien onze kerk als een open kerk. Dit betekent dat de kerk openstaat voor iedereen. Niet alleen voor mensen uit eigen dorp, maar ook mensen daarbuiten. We gaan daarbij met respect met elkaar om, kijken naar elkaar om en zijn er voor elkaar. We proberen zo een verbindende factor te zijn voor elkaar en in de activiteiten ook gastvrij te zijn voor mensen van buiten de gemeente. Dit doen we niet alleen met gelijkgestemden, maar we gaan ook de interactie aan met andersgezinden. We zijn dus een kerk die staat voor verbinding door middel van respect en oog voor elkaar. Op deze manier proberen we de weg van Jezus te volgen.

3.        Visie van de gemeente

Visie: waar gaan wij voor?

Herkenbare momenten van ontmoeting en verbinding willen we graag in stand houden. Daarnaast willen we graag een kerk zijn die nieuwe dingen durft uit te proberen. Iedereen is anders en kijkt anders naar verschillende zaken. Door soms anders te werk te gaan, willen we ervoor zorgen dat iedereen iets vindt in de kerk dat voor hem of haar van betekenis kan zijn. Verder zien we de jeugd als de toekomst. We willen daarom in de jeugd blijven investeren met de verschillende initiatieven die al lopen en deze misschien ook nog uitbreiden. De jeugd willen we ook graag in contact brengen met de ouderen, binnen en buiten de kerk. Dit zorgt namelijk voor waardevolle momenten en een meer verbonden gemeente. Een ervaring die voor jong en oud hopelijk als geweldig zal worden ervaren. Als gemeente willen we dus variërend durven zijn, investeren in de jeugd en verbinding creëren tussen jong en oud. Daarbij maken we gebruik van de ideeën/initiatieven die worden aangereikt, o.a. door de PKN.